Thursday, November 29, 2012

...Suami Oh Suami...


Malam tadi….lepas saja solat isyak, telefon berbunyi…
keluar kat skrin tu…..PRIVATE NUMBER..
Before nak angkat tu, da macam rase En.Hubby yang call....
yela.....suami jauhkan…memang tak dapat contact...
so....asal number tak kenal je…mule la berharap yang suami kol…
Tapi….kenape rase macam berdebar je ye nak angkat…huhuhu…Angkat je telefon….

Diana : Ye hello…
Pemanggil : hello..boleh saya bercakap dengan Pn. Noor Diana Binti Sudin.…
(Suara lelaki yang memang tak kenal la kan...)
Diana : Ye..saya bercakap…ni siape ye? 
(Time ni dah mule rase semacam je….)
Pemanggil : Saya dari balai polis Bayan Lepas…saya nak bercakap mengenai suami puan. Suami puan Muhammad Farhan bin Mohamed raiff kan?
(Haaaahhhh…….habis je org tu cakap…terus seram sejuk satu badan kan….)
Diana : Ye..tu suami saya..kenape ye?
Pemanggil : Saya nak beritahu yang suami pn terlibat dengan satu kes penculikan. Jadi sekarang dia di tahan di balai polis Bayan Lepas. Jadi saya minta puan untuk datang ke sini…..
Diana : haaaa??? Tapi cik…sekarang suami saya ade dalam MATC….tak mungkin kot dia terlibat dengan benda ni…
Pemanggil : ye memang…tetapi die terlibat sewaktu die outing minggu lepas. Jadi skrng die di tahan…mintak puan untuk datang sini lah…
Diana : Eh…tak…tak…tak mungkin…rasenye cik salah orang ni…
Pemanggil : tak…kami tak salah orang…
Diana : eh…ni tipu ni…
Pemanggil : saya tak tipu puan. Saya dari balai polis Bayan Lepas…
(Haaaaahhhh….time ni memang dah rase nak tercabut jantung dah….tergamam…..tak tahu nak cakap ape…then reply kat org tu..…)
Diana : Ya Allah…saya…errr…tak tahu la….cakap dengan ayah saya…sekejap..saya pas cakap dengan ayah saya…

Terus bangun bukak pintu….sambil telefon masih ditelinga….Tibe-tibe…..

Pemanggil : Eh…bb…bb….tak yah pas kat ayah….
Diana : eh….ni sape ni???
Pemanggil : (time ni tak bape nak dengar si pemanggil cakap ape…sebab bising-bising…dan diri sendiri tengah sangat terkejut…dan dok menahan nak menangis…)
Diana :  ishh….ni sape ni??? Jangan main-main boleh tak…sape ni??
Pemanggil : bb…ni b la…..(sambil gelak-gelak suare)…
Diana : haaaaahhhh b???? 
(Time ni baru dapat dengar suare betul-betul…dan memang suare suami sendiri….)
Diana : B kat mane ni?? Nape buat bb mcm ni……..huhuhuhuhuhu 
(time ni dah terus menangis, menjerit….aissshhhh)
Pemanggil : B kat dalam dewan ni....nak isi borang....tadi tu kawan….b kol nak mintak no.IC bb ni…

Rupenye….die tengah ade sesi isi borong ape ntah kat tempat die…and lupe no ic wife die ni…dan kol gune fon cik die….tapi sempat lagi nak kenakan wife die dulu…
iissshhh teruk betul tau dieorang ni....ntah sape punya idea la kan…. kite dah la jauh dengan husband, dok main bergurau macam tu plak…isshhhh.....sabar jelah kan....
Si suami, bile wife nye dah menangis…haaa….baru menggelabah nak pujuk….ape la….
Nasib la suami sendiri……mase dah nk letak fon tu…...hehehehehehe

Wife : b…b sayang bb?
Husband : sayang….
(tapi time ni die cakap slow-slow…of coz die cakap slow2 kan….dengan kawan-kawan kot…kang kawan-kawan dengar kang…malu la.....haaaaa…..hehehehehehe…tak puas hati punya pasalkan….tanye lagi…hehehehehe…)
Wife : b…b sayang bb ke tak ni…..
(buat suare gedik manje 360 darjah….hahahahaha)
Husband : sayang la….

Lepas tu terus dengar suare dari belakang tu cakap ramai-ramai sambil gelak-gelak…
sayang la….alalalalalala....Sorry sayang…….=)
 

No comments:

Post a Comment